domingo, 26 de fevereiro de 2012

Copiando músicas do iPod para seu PC ou Mac

Meu amigo Freitas do MBA precisou de uma ajuda meses atrás e não consegui fazer nada... Por sorte, ele navega bem por esse mar de conhecimento que é a internet e conseguiu se virar antes que eu me movesse.
Agora, com um Mac novo em mãos, fui eu quem precisou deste recurso.
Como sei que é algo que "vira e mexe" alguém precisa, vou indicar abaixo o portal do CNTE News que foi direto ao assunto e resolveu o meu problema. Espero que resolva o de vocês.




How to transfer music from an iPod to your computer




by  

CNET's How To expert Sharon Vaknin explains how to transfer the music on your iPod to your computer.

Transfer music from an iPod to your computer

Most of us store music in two places: on our computer and on our iPod (or other MP3 player). But if your computer crashes indefinitely, all the music you (hopefully) purchased disappears along with it. So what's left? A handicapped iPod, as Apple restricts its gadgets to sync with one music library--any attempts to sync with a different computer will result in a deleted iPod.

Naturally, there's a workaround. If you'd like to safely move songs from your iPod (except the iPod Touch) to any computer, follow these steps:
How to transfer music from an iPod to a Mac

Nenhum comentário: